Reporting is behoorlijk in beweging. In toenemende mate ontwikkelt reporting zich van het primair terugkijken op de prestaties van ondernemingen en organisaties tot een attractieve ‘vooruitkijkpublicatie’. De strategische waarde van reporting neemt dan ook toe. Waardecreatie, stakeholderswaarde, inzicht in de waardeketen, marktontwikkelingen, strategie, financiële prestaties, risicomanagement, het ESG-beleid (Environment, Social en Governance) en daarmee niet-financiële informatie staan centraal. Vooral de verantwoording over deze niet-financiële informatie komt als gevolg van CSRD (Corporate Social Responsibility Directive) in een stroomversnelling. Als gevolg van CSRD zijn ook kleinere bedrijven (binnenkort) verplicht een duurzaamheidsverslag te publiceren. Naast het voldoen aan talloze richtlijnen gaat het er natuurlijk ook om een jaarverslag of duurzaamheidsverslag zo attractief mogelijk te presenteren. Een toegankelijk verslag, een combinatie van een online presentatie met video’s en een interactieve pdf, draagt substantieel bij aan de reputatie van een bedrijf of (non-profit) organisatie.
CF Report, marktleider in reporting in Nederland, laat je in deze presentatie innovatieve oplossingen, trends en ontwikkelingen zien aan de hand van talloze voorbeelden en referenties.